donderdag 4 augustus 2011

Cafe Walraven

Maandagmorgen om 7 uur haal ik mijn zoon en dochter op om naar Café Walraven te reizen. Café Walraven is mijn laatste roman, en is gemodelleerd na een bestaand café. Het is een herberg uit 1680 in het hart van de zak van Zuid-Beveland. Een foto wil ik maken voor op de omslag van mijn roman. Het regent en flink ook op weg naar Bergen op Zoom, maar niets kan ons deren . Ze vinden het gezellig en het is vakantie en nog niet veel te doen. In mij huist alleen de gedachten hoe het verder moet met mijn roman Café Walraven. Heb ik de juiste keuzes gemaakt?. Daar gaat het in het boek ook over. Keuzes.  Uitgeverij AquaZZ.com is een gok. Een gok uit frustratie. Mijn eerste uitgever beloofde mijn roman ‘De teloorgang van Jacob” uit te brengen. Een heus contract werd getekend en niet veel later ook een e-reader contract. Het bleek bekent bij zijn auteurs als goed maar traag, heel traag Het duurt lang! Een lange adem is een overlevings noodzaak bij deze uitgever. Ik schreef en schreef. Kreeg ervaring en inzicht. Waarna Sadhoe verscheen. Een triller die u ooit als boek voorgeschoteld gaat krijgen. Toen op een dag passeerde ik na 35 jaar Café Walraven en wist gelijk, dat is mijn nieuwe roman. Een verhaal over de zak van Zuid-Beveland. Over een dorp in zeeland, over de dijken en de schelde. Over volwassen worden en de dood. Morgens vroeg( 5 uur of half 6) schreef ik. Avonds streepte ik weg. Het schreef als vanzelf zichzelf en de aanslagen waren niet bij te houden.

Drie romans op papier in nulletjes en eentjes. Maar wat nu?

AquaZZ oogde sympathiek, drong niet aan en ik proefde geen winstoogmerk. Angelique bleek creatief en hulpvaardig en nu presenteer ik binnen kort.   Café Walraven      Nog heel even.  
Café Walraven

'De teloorgang van Jacob'zal u niet omthouden worden. en hopenlijk dit jaar nog verschijnen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten