zondag 5 december 2010

Hebzucht


Internet dreigt te verzuipen in de reclame! Wat ooit de vrijhaven was voor zoekers en vinders is nu een beerput van verkoopmarketing geworden. Heeft men eerst de TV veroverd en ondragelijk gemaakt is men nu massaal aan het overstappen naar internet. Eerst netjes en voorzicht met onopvallende logo's onderaan de pagina of in een hoekje. Daarna met heftige uit het niets opspringende pup-Up die de ether te vervuilden. Eerst Pup-ups die makkelijk weg te klikken waren maar al snel bleven ze aan je beeldscherm plakken als strontvliegen. 
Beveiligingprogramma's werden noodzakelijk en onmisbaar wilde je nog iets kunnen opzoeken op het web. Nu kun je geen internetsite's meer bezoeken of je word overvallen met knap geïntegreerd geschreeuw. ( neem als voorbeeld NU.nl) De kaas of onbetaalbare auto vliegen om je oren met KOOP MIJ KOOP MIJ.
Geld willen de aandeelhouders zien, veel geld. Het grote graaien is nog lang niet voorbij en komt schrijnend aan het ligt bij ieder gerenommeerde site in de vorm een overload aan reclamegeschreeuw.

 


Wat kunnen wij doen? Niet veel meer dan weg blijven op die site's en boven al die producten niet meer kopen. Reclame mag ! Reclame moet. Maar niet als een jengelend kind dat voor je neus staat te springen…




Geen opmerkingen:

Een reactie posten